Preskočiť na hlavný obsah

ZOO v Bratislave/ ZOO in Bratislava, Slovakia

Po včerajšom výlete do Viedne  sme dnes 6.6.2018 ráno skončili v Zoologickej záhrade v Bratislave.

Ráno som zažila úžasný zážitok, keď som cez celú Obchodnú ulicu v Bratislave zháňala miesto, kde by som mohla kúpiť 90 lístkov na MHD, aby sme sa odviezli do ZOO. Pani predavačka v trafike sa ma hneď opýtala, či sme školská akcia (obyčajne si ľudia 90 lístkov určite nekupujú, LOL).

Ďalší môj zážitok, ktorý si zapamätám, bolo označenie všetkých lístkov v označovači po nastúpení do autobusu. Ľudia iba pozerali a šuškali si: "Koľko toho má... Riadne ich mala..." Bola som rada, keď som všetkých 45 lístok označila na druhej alebo tretej zastávke autobusu. A potom sme už vlastne aj museli vystupovať. Rada pre všetkých byrokratov: ušetrite prírodu a vymyslite aj jeden skupinový lístok v predaji, bolo by to jednoduchšie.

Zo ZOO vyberám tieto zvieratká, ktoré ma zaujali pre veľmi divné názvy:

DIKDIK KIRKOV - južnoafrická drobná antilopa, ktorá je najmenším druhom antilopy na svete. Dikdik dorastá do 45 cm, samček je menší a na hlave má rožky. Pod očami má čiernu škvrnu, ktorá vylučuje sekrét, ktorým si značkujú územie, keď doň strkajú steblá trávy či malé halúzky. V Bratislavskej ZOO majú dikdiky od roku 2017. V tomto roku sa im narodilo mladé.


ORYX ARABSKÝ - tentokrát ide o púštnu antilopu z Arabského poloostrova. Tento druh antilopy v roku 1972 takmer vyhynul, keď lovci zabili posledného jedinca vo voľnej prírode. podarilo sa ho zachrániť vďaka jedincom žijúcich v zoologických záhradách. Zaujímavosťou je, že tieto antilopy vedia vycítiť dážď, za ktorým sa pohybujú. sú zvyknuté na život v drsných a suchých podmienkach. V hlave majú špeciálny systém ochladzovania krvi, aby sa im neprehrial mozog. Telo sa tiež neprehrieva vďaka pieskovitému sfarbeniu, ktoré odráža slnečné žiarenie. V zime nohy stmavnú, aby si udržali teplo. 



Keďže som bola v "službe", nemám veľa fotiek. No zachytila som tieto momentky: 

LEV, ktorý si hovel na slniečku a mal to všetko na háku. 😃😃😃



Pri žirafách, medzi ktorými behajú aj zebry, sme si posedeli na lavičkách, dali si malý snack a tešili sa z pohľadu na pobehujúce zvieratká.    



Tento usmievajúci macko nám zapózoval na začiatku. 



S dojčenskou zónou som sa stretla po prvýkrát. Veľmi som to ocenila. Určite je to veľká pomoc pre všetky mamičky. 


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Čitateľský denník od roku 2009 do roku 2017

Čitateľský denník 2009 - spolu 30 Január:  1. Ian McEwan: Betónová záhrada 2. Václav Pankovčín: Tri ženy pod orechom Február:  3. Ján Kamenistý: AVE LÁSKA - 100 najkrajších slovenských ľúbostných básní 20. storočia 4. Longman: English Fairy Tales 5. Kamil Peteraj: Breviár lásky 6. Barbara Cartlandová: Pôvab a zlo 7. Ján Kalinčiak: Púť lásky 8. Terézia Vansová: Sirota Podhradských 9. Logman: Alice in Wanderland 10. Biblia: Tobiáš 11. Biblia: Ester Marec:  12. Jozef Miloslav Hurban: Olejkár 14. Biblia: Kniha proroka Joela 15. Samo Chalupka: Turčin Poničan 16. Samo Chalupka: Mor ho! 17. Samo Bohdan Hroboň: Krajalik 18. Ján Botto: Žltá ľalia 19. Ján Botto: Margita a Besná 20. Samo Chalupka: Boj pri Jelšave 21. Ján Kalinčiak: Milkov hrob 22. Jozef Miloslav Hurban: Od Silvestra do Troch kráľov 23. Jonáš Záborský: Chruňo a Mandragora 24. Jonáš Záborský: Faustiáda 25. Biblia: Kniha proroka Ozeáša Apríl:  26. Andrej Sládkovič: Detvan 27. Ján Botto: Lucijiný stol

Jesenné nástenky

Každoročne sa začiatok školského roka začína prípravami, ktoré my učitelia robíme ešte v auguste. Jednou z nich je aj výzdoba triedy a príprava nástenky.  Toho roku nám vymenili triedy, takže školský rok začíname na novom mieste.  Tému násteniek som si zvolila jeseň a Slovensko - naša krajina.  Celkom sa mi podarili, čo poviete? 

SLOVENSKÁ VYREZÁVANÁ TEKVICA/Slovak carved pumpkin

Vyrezávanie Halloween má korene v ponahskom sviatku Samhain, ktorý sa oslavoval ako nástup zimy a začiatok keltského nového roku. V tomto období bol závoj oddeľujúci živých od mŕtvych najtenší a svetlom smrteľníkov sa potulovali duchovia. Ľudia sa prezliekali do masiek, aby odohnali neprajných zosnulých. Napriek tomu, že Halloween je americký sviatok, obdobie jesene a aj obdobie dušičiek sa mi začína spájať s tekvicou. Žiarivá oranžová farba tekvice sa mi spája s padajúcimi listami, opadanými šiškami, ježkami, či šípkami. Tekvica, umelá či jedlá, je top dekorácia jesene u nás doma.  Tekvicu sme si už dvakrát vyrezávali. A vždy s netradičným motívom anjela a hviezdičiek. Načo bosorky? Martin hovorí, že jedna v dome stačí jedna. Takže sme si ukradli americký symbol Halloweenu a poslovenčili sme si ju do našej domácnosti. A veľmi sa z nej každý rok tešíme. Navyše sme si ju umiestnili na priestranné miesto, takže sme sa tešili z obrazov na stene. A čo si viac môžete priať ako ná